spacesims

Alla inlägg den 29 oktober 2012

Av Fredrika - 29 oktober 2012 18:00

Något jag hade väldigt svårt för att hitta på internet var hur man installerar package-filer till The sims 3. Jag hittade ingen på svenska som faktiskt fungerade så det slutade med att jag fick söka på engelska. En tanke var då att mitt första inlägg skulle handla om just hur man installerar package-filer i sims 3, eller ja hur man får in dem i spelet så man kan använda dem.


1. Det första du ska göra är att installera ett program som heter 7-zip om du använder Windows XP, Vista eller 7, använder du en Mac ska du installera Keka.

2. När du gjort det ska du öppna mappen för The sims 3, inte den mappen som finns bland programmen utan den som finns bland dina dokument! 

Windows XP: Dokument/<användarnamn>/Mina Dokument/Electronic Arts/The Sims 3/

Windows Vista/7: Dokument/Electronic Arts/The Sims 3/

Mac: /Användare/<användarnamn>/Dokument/Electronic Arts/The Sims 3/


Det bör se ut såhär för er som använder Windows Vista!

 

 

3.Gå in här (där det även står hur man gör för att installera package-filer på engelska), och gå ner till steg 2, där det står en liten "download" skylt under, tryck på den så att den laddar ner en zip-fil som heter FrameworkSetup.zip, den ska ni inte öppna ni ska spara den i den mappen ni nyss öppnade alltså Dokument\Electronic Arts\The Sims 3.

 

4.Om du har installerat de två första programmen rätt (7-Zip och Keka), så ska du kunna högerklicka och få upp "7-Zip" (för er som installerat det), ta musen över och då får du fram en till ruta där du ska klicka på "extract here". Då kommer det skapas en mapp i din The Sims 3-mapp som heter Mods.

 

 

 

5.Det ska finnas två mappar i "mods" mappen, "Overrides" och "Packages", gå in i "Packages" mappen. Där ska finnas två package-filer, NoBuildSparkles.package och nointro.package Det är också här du lägger in alla dina package-filer som du laddar ner.

 

6.Om du har gjort allt rätt ska det inte komma något intro när du startar spelet (alltså den lilla filmen som spelas upp i början), det ska heller inte vara några "stjärnor" (eller vad man nu vill kalla dem) när man bygger väggar.

 

Om det inte funkar så kolla att du gjort allting som står att du ska göra. Funkar det inte ändå får du gärna lämna en kommentar så ska jag försöka svara så gott jag kan! Annars är det bara att spela på! :D

 

 


Av Fredrika - 29 oktober 2012 16:26

Hej och välkommen hit! Detta är, som du antagligen redan har räknat ut för länge sen, en blogg om The Sims 3! Jag har sett flera som driver sims-bloggar och tyckte det verkade kul, så jag skapade min egna. Jag har inte kommit på om det är något speciellt jag ska skriva om, men jag tänkte skriva om det mesta som rör sims 3.


 


Jag som driver denna lilla blogg heter Fredrika och jag är 17 år gammal. Jag gillar att spela alla slags spel egentligen, men sims-spelen är nog mina favoriter! Jag har inte spelat sims 3 så länge, då jag faktiskt inte orkade köpa det när det kom ut (hehe). Men jag köpte det för lite mer än en månad sen och jag tycker det är skitkul! Det var nog allt jag hade att säga just nu, men jag ska genast börja fixa ihop inlägg till er!   


 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

 

   

Fråga mig

54 besvarade frågor

Pågående i bloggen:


 

 

Följ bloggen

Follow on Bloglovin Follow on Bloglovin

Omröstning

Hur gammal är du?
 9 år eller under
 9-12 år
 12-15 år
 15-20 år
 20 år eller över

Senaste inläggen

Att tänka på

-Om du ska göra reklam för din blogg, gör det på ett snyggt sätt.

-Ställ gärna frågor, men om det inte rör inlägget fråga hellre i frågelådan.

-Var trevlig, mot mig och alla andra, om du inte gillar något kommentera det på ett moget och trevligt sätt.

-Det är inte okej att kopiera mina bilder eller texter. Bli gärna inspirerad men gör om det till ditt istället!

Annars är det bara att kommentera på! :)

Kategorier

Arkiv

Mina spel

 

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<<
Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen


Skapa flashcards