spacesims

Alla inlägg under december 2012

Av Fredrika - 31 december 2012 09:00

Jag har fått in folk som undrar hur jag får mina simmar att göra olika poser, t.ex i min header och på flera andra bilder. Det är faktiskt väldigt lätt, det enda man behöver är poseplayer och poser! I det här inlägget tänkte jag förklara hur jag gör, steg för steg!

 

 


Steg 1

Det första du måste göra är att ladda ner poseplayer, den kommer hamna som ett föremål bland dekorationer-> blandat. Det ser ut som en sån här sak man har när man spelar in filmer, ni vet "tagning två" och så smäller dem ihop med en svart o vit sak med text på! Den finns att ladda ner på modthesims (direkt länk), men man måste vara medlem för att kunna ladda ner, det är dock lätt att bli och helt gratis! Den heter cmomoney_PosePlayer.rar, och ni lägger in filen bland era packages filer, om ni inte vet hur man använder sig av package filer/laddar ner package filer så har jag skrivit ett inlägg om det här!


Steg 2

Nu behöver du några poser att använda också, jag rekomenderar de här sidorna som jag själv laddat ner flera poser från! Självklart finns det många fler sidor att ladda ner poser från, det är bara att leta runt.

-StudioStarsGirls

-R&S's Gemsims Dollhouse

-Blackc's Pose Place

Poserna ni laddar ner kommer att vara i package filer och ni gör precis som med poseplayer, ni lägger in dem bland de andra package filerna.


Steg 3

Starta sims och gå in i den familjen/skapa familjen du vill använda poseplayern med. Sen går du in i köpläget och går in på dekorationer->blandat, poseplayer borde finnas bland dem första sakerna. Om den inte finns där, kolla då om du har andra package filer som fungerar och kolla sen om du har gjort allt man ska göra.

Du kan placera ut poseplayer var som helst på din tomt.


 


Steg 4

Gå tillbaka till det vanlig läget och välj vilken sim som ska göra posen, sen trycker du på poseplayer och väljer "Select pose from list".


 


Steg 5

Nu kommer det komma upp en liten ruta med alla dina poser, om du har många poser så kan det ta en liten stund innan dem laddas.


 

Steg 6

Nu är det bara att välja pose och trycka på det lilla v:et och så kommer simmen göra posen! För att få simmen att sluta göra posen så trycker du bara som vanligt på den lilla ikonen i vänstra hörnet som avbryter det simmen gör.


Har ni några frågor så är det bara att fråga på! Jag tänkte skriva mer om couple poses också, men jag gör det i ett annat inlägg! :)

Av Fredrika - 30 december 2012 08:30


I det här inlägget tänkte jag tipsa om lite olika frisyrer, som inte är från Anubis, för jag tror redan att alla vet om den hemsidan, och gör ni inte det så gå in och kolla! :)

 

 

Lithium Kiss av Elexis


  

Raon 27 av My blue book


 

Skysims hair 030 retextured av Lotus


 

[Retexture] Butterfly 060 av PaintStroke

 

Coolsims 94 Braided av Julias Sims of Awesome


 

Newsea's Rachel av Eternila




Av Fredrika - 29 december 2012 16:56

Var iväg i lite affärer idag och köpte en  illuminated mouse, ni har säkert läst om andra som har den. Jag tyckte att den verkade ball så jag köpte den! Har inte hunnit prova att spela Sims med den, men den är skön och ser faktiskt ganska ball ut! Beställde också ett nytt simsspel för några dagar sedan I rampljuset, och köpte även 1000 simpoints för 20 kr (simpoints kostade alltså 20kr)! För er som vill köpa billiga simsspel och just nu billiga simpoint, kolla cdon.se!


Anyway, så gjorde jag två simmar igår och jag försökte göra dem lite annorlunda än hur jag brukar göra mina simmar! Jag måste faktiskt säga att jag älskar dem, så sjukt söta de blev! Jag försökte göra lite mer mjukare drag i ansiktet på den ena simmen och både fick lite mer annorlunda näsor än vad jag vanligtvis gör. Jag döpte dem till Hanna och Lina (Hanna till vänster o Lina till höger), jag brukar inte heller ge mina simmar så vanliga namn, men tyckte att det passade på dem! :)


   

   

Av Fredrika - 29 december 2012 08:30

Jag tänkte bara säga att idag kommer en kompis till mig, som jag inte träffar så ofta då hon bor cirka tre timmar från mig! I alla fall så ska vi fira nyår tillsammans, och därför kommer jag inte kunna uppdatera lika bra. Jag har fixat lite tidsinställda inlägg, och jag ska även försöka göra en del av Alicia idag som jag gör till ett tidsinställt inlägg! Men som sagt, uppdaterar om jag har tid, annars kommer det kanske något inlägg varje dag. Men sen lovar jag er bra med uppdatering! :)

 

 

Av Fredrika - 28 december 2012 15:18

Okej, så jag tänkte skriva lite om The sims 3 Övernaturligt, det kommer bli några inlägg som handlar om spelet och de övernaturliga personerna/väsen (vad man nu ska kalla dem) som följer med i spelet! När jag skrivt alla delar kommer jag att göra en recension av spelet. I detta inlägget tänkte jag dock skriva lite mer allmänt om spelet!


The sims 3 Övernaturligt handlar såklart om de övernaturliga sakerna. Det finns fyra väsen som följer med i spelet, och det är älvor, häxor/trollkarlar, varulvar och vampyrer (som också finns i Kvällsnöjen). Men man kan även göra spöken och andar (som kräver The sims 3 I Rampljuset) direkt när man skapar en familj, det vill säga det är där du väljer vilken övernaturlig varlse du vill att din sim ska vara, om den inte ska vara mänsklig!


Staden som följer med till Övernaturligt är Moonlight Falls, som ligger gömt i bergen. Här finns en massa andra övernaturliga varelser, även den nya elexirbutiken där din sim kan köpa och sälja elexir eller saker till sina elexir. Det finns också en liten bana där din sim kan göra stunts med sin kvast, eller ha en stuntshow.


 


Det finns 6 nya personligheter som kommer med övernaturligt:

  Samlare, en sim som har samlar-egenskapen kommer att samla på sig en del saker, utan att du behöver säga åt den. Simmen kommer också ha större framgång när den samlar insekter och plantor. Frön som planteras av en samlare har högre kvalité. När simmen har malt/smält olika ädelstenar har dem högre värde.

   Grubblande, en sim som har gurbblande-egenskapen funderar mycket på livets mening. Simmen kan när som helst behöva "tänka om livets tomhet" eller "begrunda meningen med meningen". Simmen kan också prata om sina känslor med en annan sim, simmen lär sig målning, matlagning och förfatande ungefär 10% långsammare än vanliga simmar. Om en grubblande sim argumenterar mot en annan sim kommer de att få humörseffekten "missförstådd".  En grubblande sim kan ta en grubblande dusch och kan även skriva dikter utan att behöva vara på nivå 7 i författande.

  Ordentlig, en sim som har den ordentliga-egenskapen tycker det är viktigt med vett och etikett. En sim som är ordentlig kommer nästan alltid att bära sina finkläder. Simmen kommer också att buga/niga när de vill dansa med en annan sim, hälsar på en sim eller bjuder in en sim i sitt hem. En ordentlig sim påverkas mycket av om simmens omgivning är smutsig eller ren, även inredningen spelar en roll där. Det finns också en del sociala interaktioner som en ordentlig sim kan göra.

  Nattuggla, en sim som har nattuggla som personlighet tycker om att vara uppe på natten. Simmen kan få humörseffekten "uppe för tidigt" om den går upp tidigt på morgonen. Simmen kommer att vara gladare om den får vara uppe längre.

  Övernaturligt fan, en sim som är ett övernaturligt fan kommer att älska allt som har med de övernaturliga sakerna att göra. En sim som är ett övernaturligt fan önskar ofta att få prata med, bli vän med eller se något övernaturligt. Simmarna lär sig alkemi ungefär 50% snabbare genom att forska om alkemi, simmarna misslyckas heller aldrig med att blanda ett elexir. Simmar med övernaturligt fan-egenskapen är mer benägna om att kyssa paddor.

  Övernaturligt skeptiker, en sim som är en övernaturligt skeptiker tycker inte om något som har med det övernaturliga att göra. Simmen presterar bättre i karriärerna affärer, politik, polis och journalism. Simmen lär sig alkemi och magi långsammare och allt som har med det övernaturliga att göra är magiskt skräp.


 


Fullmåne

I övernaturligt kommer månen att ändra sig från dag till dag, och detta påverkar dina simmar! När mången är borta kan simmar få humöreffekten "vart tog månen vägen?". Men när det är fullmåne så påverkas dina simmar på olika sätt, vissa simmar tycker det är lite obehaglig, medans andra simmar gillar det. Simmar som är varulvar fövandlas under fullmåne. Det kan även dyka upp zombies på din tomt, dem kryper upp ur marken och kan attakera dina simmar.

Av Fredrika - 28 december 2012 08:15

                

Av Fredrika - 28 december 2012 00:00

Gjort som många andra och skaffat mig en simblr! Har en tumblr, som jag haft sen snart ett år tillbaka, och jag älskar tumblr, så jag gjorde en simblr också! Ni får gärna kika in, kommer lägga upp bilder från mitt simsspelande och på mina simmar, såklart! :)


Hääär är den!

 

Av Fredrika - 27 december 2012 14:44




Tredje delen av Alicia är här! Fick en del kommentarer på förra avsnittet och det verkar ju som ni gillar den här lilla serien, så jag ska försöka att skriva på den mera! Räkna med 1-2 avsnitt varje vecka i alla fall! :) Kommentera sen gärna vad ni tyckte om den här delen!


   

 

Tidigare delar: Del 1 Del 2

 

Alicia - Blå (alla tankar är även Alicias)

Dexter - Röd

Alicia's mamma - Grönt

 

Del 3 - Dexter


 

Herregud, jag är gravid. Det var det enda som snurrade i mitt huvud just nu. Det var en konstig känsla, att veta att jag hade ett liv i min mage. Eller ja, jag var bara inne i tredje veckan, så det var väl inte riktigt ett liv än. Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta. Jag har alltid velat ha barn, men inte såhär tidigt, jag är bara 23, jag har fortfarande så mycket att upptäcka och vara med om. Men samtidigt så älskar jag barn, jag brukade alltid passa barn när jag var tonåring och det hade inte varit några problem alls.

Men vad skulle jag säga till Dexter, ville han ha barn? Vi hade aldrig riktigt tagit upp ämnet. Vad skulle han säga? Han kunde väl inte dumpa mig för detta, nej det tror jag inte. Jag måste säga något till honom, idag. Han brukar ta det mesta ganska lugnt, men detta är en helt annan sak.

 

Nu när jag tänker på det så kändes det ändå okej, vi har faktiskt en bra ekonomi, jag och Dexter hade aldrig haft några problem under vårat förhållande, vårt hus var nog tillräckligt stort också och jag blev faktiskt inte ledsen eller fick någon slags panik när James hade talat om att jag var gravid. Det var faktiskt en ganska trevligt känsla, jag vill bli mamma. Det enda som oroade mig just nu var hur Dexter skulle ta det.

 

Jag ringde min mamma, vi hade nästan alltid kommit bra överens och det kändes bra och få prata om det här med någon. Jag hörde mammas röst i andra änden:

-Hej Alicia! svarade hon glatt.

-Hej mamma, hur är det med mig? frågade jag.

-Det är bra, både jag och din far mår bra, hur mår du själv då?

-Jag mår bra, men det har hänt en sak, sa jag lite trevande.

 

-Jasså, vad är det som har hänt då?

-Jag... Jag är gravid, sa jag tillslut.

-Men gumman, hur känns det då? mamma lät faktiskt ganska glad.

-Det känns faktiskt helt okej, jag kände mig lite förvirrad i början när doktorn berättade, men det känns ganska bra nu.

-Vad bra, har ni funderat över hur ni ska göra då? frågade mamma lugnt.

 

-Jag har faktiskt inte pratat med Dexter än, jag fick reda på det för några timmar sen bara. Det var därför jag ringde, jag vet inte vad jag ska säga till honom!

-Jaha, du borde säga som det är, jag tror att han förstår. Dexter är en bra kille. Men hur vill du göra då?

-Jag tror jag vill behålla barnet faktiskt, svarade jag och när jag sa det så kändes det faktiskt bra.

-Jag är glad för dig, men du måste säga till Dexter också och bara säg som det är, det kommer gå bra.

-Jag ska göra det.

 

Samtidigt hörde jag dörren där nere öppnas.

-Han kom precis hem, jag ska prata med honom nu, tack mamma och hejdå!

-Hejdå Alicia.

Sen la vi på, jag tog ett djupt andetag och gick ner.

 

-Hej där! sa Dexter och gav mig en snabb kram.

-Hej, du jag har något att berätta för dig.

Okej, nu gäller det, jag måste berätta det och det är nu.

-Jaha, vad är det som du vill berätta då? sa Dexter och log.

-Jag är gravid.

 

Jag tittade forskande på Dexter, först såg han bara förvirrad ut, men sen såg han nästan arg ut. Det var en konstig min, jag hade aldrig sett honom se ut sådär förut.

-Du skojar?! sa han sen.

-Nej, det gör jag inte, jag är gravid.

-Herregud! Det går inte, vi kan inte ha barn, jag vill inte bli pappa!

Vänta, vad sa han? Vill han inte bli pappa. Jag förstod inte, Dexter skulle bli en jättebra pappa så varför reagerade han såhär. Varför blev han så arg? Det var ju faktiskt inte bara mitt fel.

 

-Varför kan vi inte ha barn? Vi har pengar, ett hus som är tillräckligt stort, varför skulle vi inte kunna ha barn?

-Vi är för unga, jag vill inte ha barn nu, herregud vi är inte ens gifta eller förlovade! Dexter skrek på mig nu.

-Jag vill ha barn, jag tänker behålla barnet. jag försökte låta lugn och bestämd, även om det gjorde ont att höra Dexter säga så.

 

-Vi kan inte behålla barnet, du får göra en abort och jag tänker inte diskutera detta mer nu!

Dexter vände om och gick upp. Det kändes som någon hade slagit mig i en ansiktet med en sten. Varför sa Dexter så? Varför ville han inte ha barn? Jag förstod inte, jag förstod inte heller varför han hade skrikit så på mig. Vi bråkade aldrig, om någon av oss någonsin började bli arg så gick man därifrån och lugnade sig. Dexter hade aldrig använt den tonen och jag hade aldrig sett honom se så arg ut som han gjorde nyss.


Så vad tyckte ni om den här delen? :D

Presentation

 

   

Fråga mig

54 besvarade frågor

Pågående i bloggen:


 

 

Följ bloggen

Follow on Bloglovin Follow on Bloglovin

Omröstning

Hur gammal är du?
 9 år eller under
 9-12 år
 12-15 år
 15-20 år
 20 år eller över

Senaste inläggen

Att tänka på

-Om du ska göra reklam för din blogg, gör det på ett snyggt sätt.

-Ställ gärna frågor, men om det inte rör inlägget fråga hellre i frågelådan.

-Var trevlig, mot mig och alla andra, om du inte gillar något kommentera det på ett moget och trevligt sätt.

-Det är inte okej att kopiera mina bilder eller texter. Bli gärna inspirerad men gör om det till ditt istället!

Annars är det bara att kommentera på! :)

Kategorier

Arkiv

Mina spel

 

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards