spacesims

Alla inlägg den 22 december 2012

Av Fredrika - 22 december 2012 15:06

Del två är nu här! Det verkade som några gillade den första delen i alla fall, så här är nästa. Det finns väl inte så mycket mer att skriva om det, ni får gärna lämna en kommentar om detta avsnittet också! Eller vad ni tycker om det hela än sålänge, skulle bli superglad! :)

 

 

Tidigare delar: Del 1  

 

Alicia - Blå (alla tankar är även Alicias)

Dexter - Röd

Doktor James - Lila


Del 2 - Oväntat besked

 


Det hade gått några dagar sedan jag varit på sjukhuset och jag hade hunnit skicka några mejl om arbeten under tiden. Jag satt vid mitt CV och funderade på om det fanns något mer att skriva, om jag hade missat något, när min telefon ringde. Jag plockade upp den och svarade.

 

-Alicia, sa jag.

-Hej Alicia, det är James på sjukhuset. Jag ringer för att berätta om dina prover som vi har svar på och du behöver komma till sjukhuset.

-Va, jaha när ska jag komma till sjukhuset då?

 

Jag blev förvånad, de brukar bara skicka ut ett brev där svaren står. Jag hoppas att det inte är något allvarligt, jag kan väl inte ha fått någon farlig sjukdom? Shit, vad gör jag om det är något sånt? Jag försökte lugna mig och lyssna på vad James sa.

-Kan du komma hit idag klockan tre? frågade James.

-Det går bra, svarade jag.

-Bra, vi ses! avslutade James samtalet med.

Efter samtalet gick jag in i vardagsrummet där Dexter satt och kollade på tv. Jag funderade, vad var det som proverna visade egentligen? Jag kanske bara hade fått någon allergi eller så, det behövde ju inte vara något allvarligt. Så var det nog, en vanlig allergi. Dexter verkade se att jag satt och tänkte, för han vände huvudet mot mig och frågade:

-Har det hänt något? Du ser så fundersam ut.

   

-Ja, det har det väl. Sjukhuset ringde nyss, de hade fått tillbaka mina prover och jag behövde komma dit, svarade jag.

-Jaha, sa dem inte vad det gällde då?

-Nej, jag antar att jag får vänta tills tre och se då.

-Är du orolig? Dexter kollade granskande på mig.

   

-Nej, ja lite kanske. Jag hoppas verkligen inte att det är något allvarligt.

-Det tror jag inte, du kanske har fått en allergi bara. Jag menar, hur mycket kan några prov visa egentligen?

 

Ganska mycket, tänkte jag. Men det sa jag inte, utan jag bara nickade och log lite. Dexter vände sig mot tvn igen och jag kollade på klockan. Två timmar kvar, så jag kan lika gärna sitta här och fortsätta kolla på tv med Dexter.

 

När klockan var tre satt jag i väntrummet på sjukhuset igen, fast denna gången kunde jag inte slappna av. Jag försökte läsa någon tidning, kolla lite på tvn som var där, men hela tiden så snurrade tankarna i mitt huvud. Jag hann sitta där i en evighet kändes det som, när James kom ut och sa att jag var välkommen in.

 

-Hej Alicia, vad trevligt att se dig igen.

-Hej, detsamma, jag försökte hålla mig lugn även om mitt hjärta dunkade som bara den.

-Jag har ett glädjande besked till dig, sa James sen.

Vänta, va ett glädjande besked? Har jag inte fått någon allvarlig sjukdom som jag kan dö utav, har jag bara fått en allergi. Men om jag hade fått en allergi hade han väl inte sagt glädjande besked, det är ju bara konstigt.

 

-Jaha, okej låt höra då, sa jag istället.

-Alicia, du är gravid! sa James och log.


Så, vad tyckte ni? :D

Av Fredrika - 22 december 2012 09:30

Jag har skaffat Monte Vista och har spelat lite i den staden. Måste säga att det är sjukt fin! Den känns väldigt annorlunda att spela i också. Tycker även att EA har lyckats få till en italiensk känsla i staden, husen, själva världen och ja typ allt! Jag tänkte göra en mer utförlig rescension av staden senare, för jag vill spela och upptäcka den lite mer! Men här kommer några bilder som jag tog igår! :)


       

Presentation

 

   

Fråga mig

54 besvarade frågor

Pågående i bloggen:


 

 

Följ bloggen

Follow on Bloglovin Follow on Bloglovin

Omröstning

Hur gammal är du?
 9 år eller under
 9-12 år
 12-15 år
 15-20 år
 20 år eller över

Senaste inläggen

Att tänka på

-Om du ska göra reklam för din blogg, gör det på ett snyggt sätt.

-Ställ gärna frågor, men om det inte rör inlägget fråga hellre i frågelådan.

-Var trevlig, mot mig och alla andra, om du inte gillar något kommentera det på ett moget och trevligt sätt.

-Det är inte okej att kopiera mina bilder eller texter. Bli gärna inspirerad men gör om det till ditt istället!

Annars är det bara att kommentera på! :)

Kategorier

Arkiv

Mina spel

 

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards