spacesims

Alla inlägg under januari 2013

Av Fredrika - 31 januari 2013 22:22

Den 14 februari är det dags för en ny livesändning! Där kommer det att visas mer av Universitetsliv och även en första titt på Island Paradise! Ni kan kommer kunna klicka er vidare till sidan ni kan se det på här. Klockan 19.00 den 14 februari alltså, spännande!


Bild: SimsVip

Av Fredrika - 31 januari 2013 16:17

Under vintertiden så snöar det en hel del, vilket är perfekt för att bygga snögubbar, igloos eller ha snöbollskrig! Sätt up en heldagsbelysning som sitter fast i taket. Dina simmar kan också ordna ett presentparty, som är ungefär som julafton, där simmarna som blir bjudna på festen tar med sig paket. Simmarna kan också besöka vinterfestivalen där de kan åka skridskor, ta en åktur i snowboard-backen eller köpa något varmt att dricka. Simmarna kan även besöka en större sjö och åka skirdskor där, men då måste det vara tillräckligt kallt så isen är ordentligt frusen!


                         

Av Fredrika - 31 januari 2013 11:59

 

Av Fredrika - 31 januari 2013 08:30

Jag försöker att blanda mig så mycket jag kan när jag spelar, men det finns väl vissa egenskaper jag använder mer än andra. Barnslig, bra sinne för humor, familjeinriktad, fostrande, fegis, god, ivrig och neurotisk! Eftersom att det inte var så mycket mer kan jag lika gärna lägga till vilka egenskaper som är mina favorit-egenskaper, som jag inte använder så mycket. Det är: Överkänslig, diva, nolla, oturlig, snobb och galen, det är faktiskt ganska roliga egenskaper som jag inte använder så ofta, borde försöka göra det!


Av Fredrika - 30 januari 2013 22:45

Ni har säkert redan läst att den 21 februari kommer det en ny stad -Aurora Skies! EA har inte släppt så jättemycket infromation än, men staden kommer att kunna köpas med SimPoints i Store. Jag gillar faktiskt det lilla jag sett, tycker det verkar väldigt ballt med himmlen. Men sen heter jag ju spacesims här, eller ja min blogg gör det, haha.


Men vad jag mer har läst är att himmlen kommer se ut lite som norrsken, vilket låter döballt! Norrskenet kommer också att ändra färg och se olika ut beroende på vilket väder det är! Så det låter ju faktiskt lite som staden kommer att vara lite anpassa för Årstider, i alla fall med delen om himmlen. Jag ser i alla fall fram emot världen, jag tycker alltid det är kul med nya världar och miljön ser faktiskt väldigt trevlig ut, väldigt mycket skog och vattenfall.


   

Bilderna är från thesims3.com


Av Fredrika - 30 januari 2013 17:27

Tänkte börja göra dessa inlägg en aning kortare, så kan jag göra fler såna här inlägg istället! :)

 


Scott uppvaktade Clarise väldigt mycket, i köket, men det går väl också bra. De kommer ha de sötaste barnen, yaaay! Förresten så älskar jag hur glada simmarna blir när de får blommor!


Sen firade hela familjen presentdagen (paketdagen, kommer inte ihåg exakt vad det heter, hehe), några vänner var också där och firade!

Såklart var Cora och Nestor bjudna, de har blivit så gammla, men de lever fortfarande!

 

Jenna bjöd över Francis (killen hon byggde snögubbar med)!

 

Ännu mer kärlek i köket! Declan friade till Lily, som även är gravid - såklart sa hon ja och de flyttade ut, och fick tvillingar några dagar senare! Clarise verkade också väldigt glad.

Av Fredrika - 30 januari 2013 08:30

Jag använder en del CC i mitt spel, i alla fall när det kommer till simmarna. Jag brukar inte ladda ner så mycket i inredningsväg, för möblerna ser ofta konstiga och stela ut i spelet, sen när simmarna använder möblerna så ser det inte riktigt ut som det ska. Dock så händer det att jag laddar ner dekorationer, som tavlor, statyer och sånt! Men jag måste säga att jag gillar det som finns i spelet, och nu när jag har några expansionspaket och en hel del saker från Sims 3 Store, så känner jag mig faktiskt ganska nöjd! Samma sak när det kommer till kläder och frisyrer, jag tycker att kläderna man får med i många expansionspaket och prylpaket fungerar finfint.


Så det CC som jag laddar ner mest är nog hår, sen laddar jag ner tatueringar, piercingar och andra småsaker, såklart laddar jag ner kläder. Men jag tycker det är viktigt att det ser bra ut, att allting jag använder är i bra kvalité.

Presentation

 

   

Fråga mig

54 besvarade frågor

Pågående i bloggen:


 

 

Följ bloggen

Follow on Bloglovin Follow on Bloglovin

Omröstning

Hur gammal är du?
 9 år eller under
 9-12 år
 12-15 år
 15-20 år
 20 år eller över

Senaste inläggen

Att tänka på

-Om du ska göra reklam för din blogg, gör det på ett snyggt sätt.

-Ställ gärna frågor, men om det inte rör inlägget fråga hellre i frågelådan.

-Var trevlig, mot mig och alla andra, om du inte gillar något kommentera det på ett moget och trevligt sätt.

-Det är inte okej att kopiera mina bilder eller texter. Bli gärna inspirerad men gör om det till ditt istället!

Annars är det bara att kommentera på! :)

Kategorier

Arkiv

Mina spel

 

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards