spacesims

Alla inlägg under januari 2013

Av Fredrika - 29 januari 2013 17:00

Jag har spelat med den här familjen så himla mycket den senaste tiden och det är verkligen kul, jag gillar verkligen familjen! Vi har kommit in på generation 2, äntligen! Jag hoppas ni också gillar dem och tycker det är kul att läsa om den lilla familjen.

 

Familjen flyttade till ett större hus, vilket var väldigt nödvändigt, då det började bli ganska trångt i deras lilla hus. Som ni kanske ser så bor de i Hidden Springs, vilket jag glömt nämna innan, mysig stad!

 

Nestor och Cora blev gamlingar och flyttade ut ur huset, samma dag som de flyttade in, men tyckte det var för många simmar i hushållet.

 

Declan och Lily passade på att leka med vattenmatt-saken, sina sista dagar som tonåringar!

   

Sen var det dags för Declan, Scott och Lily att växa upp till ungdomar! Jag vet inte hur, men Declan åkte tillbaka i sin ålder så han fyller numera år samma dag som Scott.

Sen tog Scott och Declan studenten! Declan blev framröstad som "Den som antagligen blir en idrottsstjärna" och Scott blev framröstad som "Mest populär".

Eftersom att Ebony's flickvän vägrade komma och hälsa på så bjöd Ebony över en gammal kärlek från gymnasiet, de hade en trevlig kväll ihop!

 

Sen av någon anledning kom det en utomjording och hämtade Ebony, det var inte ens någon som kollade i en stjärnkikare! Jag antar att man helt enkelt bara behöver ha rymdstenar i någon sims ryggsäck eller på tomten för att bli bortförd. Hon blev i alla fall inte gravid.

 

Sen flyttade det in en ny sim i hushållet! Clarise Rose, som jag gjorde i CAS och sen bara flyttade in i familjen!

 

Scott kom väldigt bra överens med henne och de blev vänner ganska snabbt (och det var ju absolut inte det jag hade i tanken från början)!

 

Jenna ägnade en del tid åt sitt jobb, spelade på sin minitab och dansade! Kommer aldrig kunna flytta ut henne ur hushållet, hon är supersöt!

Ebony blev gravid, med hennes gammla gymnasie-kärlek.

 

Clarise och Jenna var på vinterfestivalen, och Jenna hittade faktiskt en trevlig kille där, som hon byggde snögubbar med!

Ebony kunde äntligen bjuda över sin flickvän så hon passade på att fria när hon ändå var där!

Sen berättade Ebony att hon var gravid, fast hennes flickvän (förlåt, jag kommer inte ihåg vad hon heter) verkade bli väldigt glad, istället för arg.

Sen flyttade Ebony och hennes tjej ut!

Kan ju säga att både Cora och Nestor bor i ett trevligt ganska stort hus, även Ebony och hennes lilla familj bor i ett litet hus i Hidden Springs!

Av Fredrika - 29 januari 2013 15:55

För några dagar sen släpptes ju ett nytt set på SIms 3 Store, Ragtime in the big easy, nu har Sunpi gjort en såkallad denecklaced av några av kläderna till kvinnorna! De finnas alltså att ladda ner utan att du behöver betala för det, precis som kläder du laddar ner från sidor som Anubis.


För att ladda ner det går du bara in här och scrollar ner en liten bit, så hittar du download-länken. Det är en package-fil, så ni lägger in den precis som ni brukar göra med package-filer. Vet ni inte hur ni lägger in package-filer i spelet, kan ni läsa om det här!

Av Fredrika - 29 januari 2013 12:45

Jag har gjort bra mycket fulare simmar i Sims 2, men den fulaste simmen jag har gjort som jag hittar bilder på är den här, eller dessa simmarna. Jag gillar inte hur dem ser ut, de ser konstiga ut. När jag spelade Sims 2 när jag var yngre brukade jag ofta göra simmar med typ jättestora ögon och liten näsa och sånt, det tyckte jag var roligt då, haha.


 

Av Fredrika - 29 januari 2013 08:30

Jag brukar sällan ladda ner hus till mitt spel, av en enkel anledning, jag saknar de expansionspaketen och/eller prylpaketen med möbler och andra saker som huset är byggt av. Det brukar oftast bara bli konstigt om man laddar ner ett hus och saknar föremål som huset innehåller. Dock har Quxxn, gjort ett hus med saker från grundspelet, inget från Sims 3 store, inget CC, inga andra expansionspaket eller prylpaket - bara grundspelet! Det är faktiskt ett riktigt snyggt hus och det är inrett väldigt fint.


Ni hittar det på exchange här!

Av Fredrika - 28 januari 2013 15:30

I Övernaturligt får dina simmar besök av de övernaturliga väsen så som häxor, vampyrer, älvor, varulvar och zombies! Du kan själv välja vilket väsen du vill att din sim ska vara, eller om din sim ska vara mänsklig. Sen är det bara attt ge sig ut i Moonlight Falls och upptäcka alla hemligheter som staden har med sig!

 

 

Spelet överlag

Jag gillar verkligen Övernatuligt! Det märks att mycket tid har lagts ner på detta expansionspaket, det är välarbetat och det känns som det finns en tanke med exakt allt i spelet. Man kan göra otroligt mycket saker, det kommer med en massa kläder och möbler. Jag gillar även idén med månen, den påverkar simmarna på olika sätt, beroende på vad simmen är för väsen och vilka egenskaper simmen har.


 

Kläder, frisyrer och möbler

Som jag skrev innan så kommer det med en massa möbler och kläder till Övernaturligt, och iprincip allting är fullt användbart som vanliga kläder och vanliga möbler. Kläderna är snygga och sitter snyggt på simmarna, det är några få saker jag inte gillar, men förutom det så jag verkligen nöjd med kläderna som följer med. Möblerna är också snygga och jag gillar att det är en gammal stil på många av sakerna, det passar in i det övernaturliga, men funkar superbra även i vanliga familjer. Frisyrerna gillar jag också väldigt mycket, det är flera frisyrer både till de manliga simmarna och till de kvinnliga simmarna. Frisyrerna är också snyggt gjorda och det lägger sig bra på simmarna.

 

Interaktioner och egenskaper

Det finns en massa interaktioner i Övernaturligt, jag upptäcker ofta nya varje gång jag spelar (med de övernaturliga simmarna). Min favorit interaktion är "Lova att beskydda", som jag tycker är supergulligt! Det följer även med 6 nya egenskaper, som jag gillar ganska bra, men min favorit av egenskaperna är nog "ordentlig" och "grubblande".


Så jag gillar verkligen Övernaturligt, det är ett riktigt bra expansionspaket som EA har gjort! Jag har alltid gillat de övernatuliga sakerna i Sims, spöken, utomjordingar och allt annat, så detta är verkligen ett roligt expansionspaket för min del. För er som inte har det och är osäkra på om ni ska skaffa det, så tycker jag helt klart att det var värt pengarna (även om jag fick det i julklapp, hade köpt det i alla fall)! Det är helt klart ett utav mina favorit expansionsapket.

 




Av Fredrika - 28 januari 2013 08:30

Jag gillar faktiskt ganska bra att spela Sims 3 utan fusk och mods. Jag använder aldrig fusk, förutom fusk när jag ska bygga och/eller fota, för då använder jag moveobjects och liknande. Men jag tycker fusk förstör, det är roligare att jobba ihop pengar, bygga upp färdigheter och relationer själv, det är ju faktiskt en liten del av vad Sims går ut på. Just nu har jag inga mods, om inte Pose player anses som ett mod, men det tror jag inte. Jag har dock funderat på att skaffa ett mod som gör att man kan ha hur många simmar som helst i ett hushåll, för jag gillar inte att flytta ut mina simmar.


Av Fredrika - 27 januari 2013 20:03

Jag har inte gjort så många nya simmar den senaste tiden, och idag kände jag verkligen för att göra en ny sim. Så sagt och gjort, här är hon! Men vad tycker ni? Gillar ni henne?

 

         

Av Fredrika - 27 januari 2013 19:41

Jag har ju bara ett prylpaket och det är Lyx och Design, men jag är inte så nöjd med den. Jag trodde det skulle vara enklare och mer stilrena möbler, det är en väldigt modern stil på allt i det prylpaketet. Sen tycker jag inte att man fick speciellt mycket saker i det heller. Fast jag gillar löpbandet som följer med!


Presentation

 

   

Fråga mig

54 besvarade frågor

Pågående i bloggen:


 

 

Följ bloggen

Follow on Bloglovin Follow on Bloglovin

Omröstning

Hur gammal är du?
 9 år eller under
 9-12 år
 12-15 år
 15-20 år
 20 år eller över

Senaste inläggen

Att tänka på

-Om du ska göra reklam för din blogg, gör det på ett snyggt sätt.

-Ställ gärna frågor, men om det inte rör inlägget fråga hellre i frågelådan.

-Var trevlig, mot mig och alla andra, om du inte gillar något kommentera det på ett moget och trevligt sätt.

-Det är inte okej att kopiera mina bilder eller texter. Bli gärna inspirerad men gör om det till ditt istället!

Annars är det bara att kommentera på! :)

Kategorier

Arkiv

Mina spel

 

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards