spacesims

Alla inlägg under januari 2013

Av Fredrika - 27 januari 2013 10:46

Fick en fråga om jag kunde skriva om hur man laddar ner Poseplayer, och det är klart jag gör det! Vet att många har problem med att få den att fungera. Det första du måste veta är att hur man laddar ner package.-filer, det är lite klurigt men jag har skrivit ett inlägg om det här, så läs det först inann du börjar ladda ner Poseplayer!

 


1. Nu när du har läst om hur man laddar ner package.-filer är det första du måste göra att bli medlem på Modthesims, det är helt gratis och det finns massor med mods och andra saker att ladda ner där, jag har själv laddat ner en del där och aldrig haft problem med virus och buggar därifrån. Det är bara att klicka på "sign up now" och så följer du vad det står.


 

2. När du väl är medlem ska du trycka på pilen vid "Downloads" och välja "The sims 3".

3. Nu när du är inne på downloads så skriver du in "Pose player" i sökrutan.

4. Du kommer nu att behöva scrolla ner längst ner på sidan, i högra hörnet finns Pose player. Klicka på den.

5. När du väl är inne så väljer du "Download", då kommer du in där du kan ladda ner den.

6. Nu scrollar du ner och väljer den översta utav nerladdningsfilerna, den andra är bara en fil med olika poser, du behöver i alla fall inte den under!

7. Den kommer att laddas ner, och det är bara att öppna den genom att trycka på den nerladdade filen i hörnet, jag har WinRAR.

8. Nu ska du lägga in filen bland dina package.-filer, det gör du genom att gå in på

Dokument->Electronic Arts->The sims 3->Mods->Packages

Sen drar du bara filen in i den mappen, så är du klar!

 


Så nu har du Pose player, så nu är det dags att ladda ner poser till din Pose player! Jag tänker ladda ner dessa poserna från Blakc's Pose Place!


1. Först så scrollar du ner på sidan, där du hittar "Download" (läs alltid noga så det är rätt det du ska ladda ner!).

2. Ovanför kan du se hur poserna kommer se ut i Pose player i Sims sen. När jag ladda ner dessa poserna behövde jag inte öppna WinRAR, utan jag drar filen direkt från nerladdningen till min mapp med package-filer, samma ställe där jag la in Pose player.

3. Nu är det bara att starta spelet och använda Pose player, den finns i inredning och under "deokrationer" och sen "blandat". Sen väljer du bara simmen som ska göra posen, klicka på Pose player och väljer "Select pose from list". Så kommer en ruta upp med alla poser du har nerladdat och så väljer du vilken du vill!


 

Jag hoppas att ni förstod, annars var inte rädda för att kommentera och om ni undrar över något är det bara att säga till!

Av Fredrika - 26 januari 2013 19:40

 

Declan och Nestor kom inte speciellt bra överens efter att Declan vairt ute för länge.

 

Cora var på sommarfestivalen och tävlade i ätartävlingen, sen åkte hon rullskridskor.

 

Scott växte upp till en tonåring!

   

Någon av tonåringarna hade fixat med duschen, vilket Cora inte gillade.

 

Jenna och Ebony växte upp till ungdomar!

Sen tog Jenna och Ebony studenten, Jenna var hederstalare och blev framröstad som "Den som antagligen uppfyller sin livsönskan", Jenna blev framröstad som "Mest populär".

     

Sen gick halva familjen till Höstfestivalen och alla verkade ha roligt där!

 

Sen gjorde Declan sin låtsaskompis verklig! Lily heter hon.

 

De vuxna åkte på gratis semester och lämnade Declan, Scott och Lily ensamma hemma, och de satte eld på spisen.

Eftersom de vuxna inte var hemma ordnade Scott en tonårsfest.

 

Declan och Lily verkade komma bra överens, det såg dock inte ut som Scott gillade killen med fjädrar i håret så mycket.

     

Declan och Lily kollade på stjärnorna tillsammans, och sen passade Declan på att fråga Lily om hon ville gå på balen med honom - vilket hon såklart sa ja till!

De vuxna kom hem dagen efter, och ingen av tonåringarna blev utskällda. Istället hade Ebony och Nestor kuddkrig.

 

Lily skar en pumpa innan det var dags för bal!

Sen kom det barn som gick bus-eller godis, och Jenna delade glatt ut godis till höger o vänster!

Av Fredrika - 26 januari 2013 13:31

Jag brukar inte ladda ner inredning och sånt till Sims, för jag tycker att det ofta ser konstigt ut i spelet. Men för några dagar sedan så hittade jag de här tavlorna, som jag tyckte var snygga och det ser inte konstigt ut i spelet.


Guess who av Sims Under Candle Light

Magazine Princess av Sims Under Candle Light

Something Awesome! av Sims Under Candle Light

Something Beautiful av Sims Under Candle Light


Av Fredrika - 26 januari 2013 08:58

Jag vet faktiskt inte riktigt vem som är min favoritsim, jag tror inte riktigt jag har haft en sim som jag verkligen verkligen gillat. Jag hade en sim i Sims 2 som jag spelade jättemycket med, hon bodde själv och skaffade två barn med två olika män under tiden som hon var vuxen. Jag kommer dock inte ihåg vad jag döpte henne till och jag har heller inga bilder. Men jag spelade verkligen mycket med den simmen, hon var väldigt olik simmarna jag brukade göra.


Cassie och Bailey är dock två simmar som jag tycker väldigt mycket om!

 

Av Fredrika - 25 januari 2013 13:30

Höst är nog en av mina favorit årstider, både i verkligheten och i Sims! Det finns en massa roliga saker man kan göra under hösten i Sims. Ordna en maskerad/halloweenfest, där alla simmar klär ut sig, det kan vara koplantor (om ni spelat sims 2 studentliv, vet ni hur de ser ut), läkare, astronauter eller min favorit - varmkorvar, men också en massa annat! Simmarna kan besöka Höstfestivalen och gå en rundtur i det hemsökta huset, se dock upp om du har en sim med egenskapen "fegis". Låt dina simmar tävla i ätartävlingen eller kanske plocka äpplen ur ett badkar med vatten. Barn och tonårssimmarna kan gå bus eller godis, eller så kan du låta dina simmar hoppa i vattenpölarna!


Bilder från hösten, med min sim Leila!

                     

Av Fredrika - 25 januari 2013 08:30

Jag gillar att inreda och bygga, men jag gör det bara när jag känner för det. Så därför måste jag nog säga att det är vanligast att jag köper ett hus och inreder det själv! Sen brukar det ofta bli att jag bygger på huset, beroende på hur stort det är. Jag gillar nog ändå mer att inreda än att bygga, för jag är inte direkt bra på att bygga hus.


Hittade faktiskt en bild på ett hus jag byggt helt själv, det är dock långt ifrån klart för pengar tog slut. Är inte överdrivet nöjd med hur det ser ut, antar att det är okej!

 

Av Fredrika - 24 januari 2013 20:30

Så det verkar som att de allra flesta vill bestämma vad en historia ska handla om, så det kommer att bli en tävling snart, ska bara tänka ut något bra man ska göra för att vara med. I alla fall så har jag gjort en ny omröstning, för jag vill gärna veta vad ni tycker är roligt att läsa om! Så rösta på så ska jag göra mitt bästa för att förbättra mig! :)

Ni hittar omröstningen i menyn, under "Fråga mig"

 

 

Av Fredrika - 24 januari 2013 13:30

 

Tvillingarna Ebony och Jenna växte upp till tonåringar! De är inte alls lika varandra, menmen!


Det var skolbal, tyvärr hade ingen av dem någon att gå med, men det gör ju inget!


Scott växte upp till ett barn och gick med i scouterna.


Föräldrarna åkte iväg på semester så Ebony ordnade tonårsfest, som det gick lite sådär med.

 

En granne tycke tydligen det kom en massa ljud från huset, så de ringe polisen. Ebony fick skynda sig att avbryta festen, som tur var hann alla åka hem innan polisen kom dit.

Declan och Scott lekte i sitt nyta rum.

 

Ebony skaffade sig en flickvän!


Babylon växte upp till en stor hund.


Declan växte upp och blev tonåring och provade på att exprimentera.

 

Jenna lekte med Babylon.

Presentation

 

   

Fråga mig

54 besvarade frågor

Pågående i bloggen:


 

 

Följ bloggen

Follow on Bloglovin Follow on Bloglovin

Omröstning

Hur gammal är du?
 9 år eller under
 9-12 år
 12-15 år
 15-20 år
 20 år eller över

Senaste inläggen

Att tänka på

-Om du ska göra reklam för din blogg, gör det på ett snyggt sätt.

-Ställ gärna frågor, men om det inte rör inlägget fråga hellre i frågelådan.

-Var trevlig, mot mig och alla andra, om du inte gillar något kommentera det på ett moget och trevligt sätt.

-Det är inte okej att kopiera mina bilder eller texter. Bli gärna inspirerad men gör om det till ditt istället!

Annars är det bara att kommentera på! :)

Kategorier

Arkiv

Mina spel

 

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen


Skapa flashcards