spacesims

Alla inlägg under januari 2013

Av Fredrika - 9 januari 2013 10:15

       

Allt finns att ladda ner på All About Style!

Av Fredrika - 8 januari 2013 20:46

Så nu är det bekräftat, nästa expansionspaket blir Sims 3 University Life! Jag var inte så jättetaggad för jag gillade inte The sims 2 Studentliv, men nu tycker jag faktiskt att det ser riktigt roligt ut! Jag tänker definitivt förboka det så fort det går att göra. Det verkade faktiskt som det fanns en hel del nya roliga saker att upptäcka - och som jag är glad för, så kommer tiden att gå långsammare i "hemstaden" när en sim/flera simmar flyttar till universitet!

Vad tror ni? Kommer ni att köpa det? :)


Av Fredrika - 8 januari 2013 13:30

The sims 3 Store har en massa fina saker, i alla fall om man frågar mig, dock så är det mesta väldigt dyrt där, så jag har gjort en liten lista på saker jag tycker är värda pengarna!


Fritösen Storfräsarna Plus, 500 SimPoints

Jag gillar den här maskinen, som är en köksapparat där man helt enkelt kan fritera en massa saker! Lökringar, burrito, fisk, kyckling och en massa andra saker, även glass om man har en glassmaskin. Det kommer även med två humöreffekter som är ganska gulliga!

Fristadens Gullegos-babygunga Deluxe, 500 SimPoints

Jag har älskat den här lilla gungan från första stunden jag såg den. För det första så tycker jag alltid det är roligt med nya saker till småbarnen, sen är den så gullig! Småbarnen kan gunga i den, sakta eller långsamt, och ibland så somnar dem i gungan.

 

MultiTab 6000, 500 SimPoints

Denna lilla platta tyckte jag verkade lite sådär först, men sen upptäckte jag att simmarna kan lära sig alla färdigheter mycket snabbare med MultiTab och det kan man göra samtidigt som simmen gör något annat! Din sim kan alltså ha en rolig utekväll samtidigt som simmen lyssnar på tabbradio och lär dig en färdighet! Tonåringarna och barnen kan också göra sina läxor med MultiTab och det går också snabbare.

 

Kläder & Hår, 25-100 SimPoints

Det finns faktiskt en hel del kläder och hår på Store som är riktigt fina! Det ser inte lika fint ut som det gör i spelet dock. Men tänkte ge er några av mina favoriter.

Sjömansdräkt|Vilsna simmarnas slappa skinn|Knäppig lekdräkt|Uppsnofsad klänning|Volangmaskighet|

Lyckliga i alla sina dar|Kanelbulle-rullar|Lockig rufs|Bohonomenal lugg|


Så har ni några favorit-saker på Store? Eller blev ni sugna på att köpa något där nu? :)

Av Fredrika - 8 januari 2013 08:45

Eftersom att tävlingen som jag avslutade i lördags var så populär, så har jag börjat fundera på en ny tävling! Jag tänker dock inte lotta ut några store-saker, för det skulle bli lite dyrt om jag ska göra det varje gång. Jag kommer lotta ut store-saker i framtiden, men den här gången får det bli något annat!

Jag hade i alla fall tänkt kolla med er vad ni skulle vilja vinna förutom store-saker? Sen när jag fått in några förslag så gör jag en omröstning och efter det så får vi se vad som hade flest röster, så blir det en ny tävling! :) Men jag behöver förslag på vad ni vill vinna, för det är trots allt för er skull som jag ordnar tävlingar!


 

Av Fredrika - 7 januari 2013 18:11

 

Jag har gjort två nya simmar idag, Hailey Cassidy bland annat. Jag fokuserade mest på ansiktet och mer hur själva simmarna såg ut, än vad de har för kläder. Hailey har lite CC kläder men mest kläder från grundspelet! Alltså innehåller hon inte så jättemycket CC, för er som inte vill ha en massa. Sen kan ni ju faktiskt byta kläder på henne, om ni har kläder ni hellre vill ha. Jag tycker faktiskt att hon blev riktigt söt och kommer nog att använda henne i mitt spel!

 

Vardag/Finkläder/Badkläder/Träning/Pyjamas

Allt CC som jag har använt borde följa med, men om det inte gör det så finns alla sidor jag laddat ner här under!

Hår|Hud|Ögonfransar|Ögonskugga|Läppar|Vardagskläder|Finkläder|

Badkläder och träningskläder är från grundspelet. Pyjamasen/underkläderna är från Sims 3 Store (ersätts med något annat i ert spel, om ni inte har det).

 


 

Av Fredrika - 7 januari 2013 13:21


Som jag skrivit innan så tänkte jag lägga ut lite bilder och skriva om Cassie och Bailey! Har hunnit spela lite grann med dem både igår och idag! :)

 

 

Cassie startade sin sångkarriär med att uppträda för dricks.

   

Bailey stog på gatan och trollade för dricks, vilket gick sådär.

   

Bailey bråkade med en annan trollkarl, som sen försökte flörta med henne.

 

Sen hade Bailey sitt första gig, i parken. Det gick ganska bra för henne!

 

 

Cassie passade på att prova på att rida på tjuren.

 

Sen hade Cassie också sitt första gig!

   

Cassie och Bailey hade en utekväll på en privatklubb, där provade båda två på att sjunga karaoke!

Av Fredrika - 6 januari 2013 21:49

 

Tommy Hoodie av Augusto Studio

 

Cold Blooded Shirt av Jocker

 

Male Skinny Jean av NyGirl Sims

 

Long Sleeved Sweaters av JS Sims 3

 

AM Jeans av Darko Sims3

Av Fredrika - 6 januari 2013 14:14

Jag har haft lite problem med att installera store-innehåll i mitt sims-spel. Det står bara "installationen misslyckades, kolla om du har senaste uppdateringen". Vilket jag har, så jag kollade på internet och hittade en lösning!

 

 

Så det första man ska göra är att ladda ner det ett program som kallas TG Unblock. Det finns 16 olika sidor att ladda ner denna TG från här (sidan är på engelska och portugisiska). Men scrolla ner en liten bit så kommer det stå Downloads – Versão 1.1, där finns flera länkar där du kan ladda ner TG.

 

Efter att du laddat ner det så öppnar du helt enkelt mappen du får nerladdad, där finns det två filer en som heter TG och Unblock. Nu ska du göra en ny mapp bland dina dokument, jag döpte den bara till TG. Där lägger du in de två filerna du fick i mappen du laddade ner.

 

 Nu tar du helt enkelt filen eller filerna som inte fungerar, alltså den/dem där det står "Installationen misslyckades. Kotrollera att ditt spel har senaste speluppdateringen" när man installerar. Den/de ska du lägga in i TG mappen. Sen dubbelklickar du på Unblock, då kommer det komma upp en svart liten ruta med vit text, den kommer gå igenom alla dessa filerna och "låsa upp dem" och det är bara att vänta tills den är klar.

 

Så ser det ut! Det kommer stå "All done! Just quit." när det är klart, det kan ta ett litet tag, speciellt om du har många downloads. Sen klickar du på den svarta rutan och trycker på vilken knapp som helst på ditt tangentbord, så stängs rutan ner. Sen behöver du bara installera filerna därifrån (från TG mappen) som vanligt!

 

Har ni några problem eller inte förstår något så lämna en kommentar så ska jag hjälpa er! :)

Presentation

 

   

Fråga mig

54 besvarade frågor

Pågående i bloggen:


 

 

Följ bloggen

Follow on Bloglovin Follow on Bloglovin

Omröstning

Hur gammal är du?
 9 år eller under
 9-12 år
 12-15 år
 15-20 år
 20 år eller över

Senaste inläggen

Att tänka på

-Om du ska göra reklam för din blogg, gör det på ett snyggt sätt.

-Ställ gärna frågor, men om det inte rör inlägget fråga hellre i frågelådan.

-Var trevlig, mot mig och alla andra, om du inte gillar något kommentera det på ett moget och trevligt sätt.

-Det är inte okej att kopiera mina bilder eller texter. Bli gärna inspirerad men gör om det till ditt istället!

Annars är det bara att kommentera på! :)

Kategorier

Arkiv

Mina spel

 

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards