spacesims

Alla inlägg den 16 februari 2013

Av Fredrika - 16 februari 2013 14:58

Mods är en slags fil som ändrar saker i ditt spel, det kan till exempel vara mods som gör att man kan göra saker man inte kunnat göra utan det här modset. Jag använder mig av tre mods till mitt sims-spel och alla tre är från Nraas, som är en hemsida med en massa olika mods! Jag tänkte skriva lite om de tre jag använder.


MasterController - Detta modet är ett utav de största och man kan göra en del med det, jag tänker ta upp några saker som jag använder modet till. MasterController gör så att du kan ha max 25 simmar i ditt hushåll istället för max 8 simmar, du kan dock bara göra max 10 simmar i CAS (skapa-en-sim). Man kan även gå in och ändra en sim i CAS genom att klicka på simmen och öppna upp panelen för MasterController, även simmar som inte är i ditt hushåll. Man kan även ResetSim och då göra det på flera simmar samtidigt. Det finns en massa andra saker man kan använda det här modet till, men det jag har skrivit är ungefär det jag använder det till.


WoohooerDetta modet ändrar en massa när det kommer till relationer, kärlek, skaffa barn och myspys. Man får tre myspys alternativ istället för två, den som lägs till är "Risktabelt myspys (10%)" vilket gör att det är chans för dina simmar att få barn, men det är bara 10% chans istället för 75% som det är på "Skaffa barn". Det kan man dock ändra i panelen, då man kan öka procenten eller minska den. Man kan även göra så att två simmar av samma kön kan skaffa barn, även killar. Och man kan även göra så att tonåringar kan myspysa och skaffa barn, vilket fungerar precis som för ungdomarna/vuxen simmarna. Sen kan man även göra så att tonåringar och ungdomar/vuxna simmar kan ha en relation med varandra, en kärleks-relation då, alltså kan en tonåring vara tillsammans med en vuxen sim. Allt detta går att sätta på och stänga av i kontrollpanelen för Woohooer, som man får upp genom att klicka på simmen man har "markerad" och välja "Woohooer", så om du till expemel inte vill att det ska vara möjligt för dina tonårssimmar att myspysa och skaffa barn kan du stänga av den, men ha igång andra.


DecensorDet här modet tar bort censuren när simmarna är nakna.


För att installera och använda mods så laddar man ner dem och sen lägger man in dem i samma mapp som package-filer. När man laddar ner från Nraas ska man under "Versions" välja "Base-mod". Vet ni inte hur man installerar package-filer, kan ni läsa om det här!

 

Av Fredrika - 16 februari 2013 12:15

Jag vet faktiskt inte riktigt vad jag ska svara, för jag har inte riktigt hittat en sim i Sims 3 som jag verkligen gillar. Jag kommer ihåg att det fanns några familjer i Sims 2 som jag gillade, men jag vet inte. Haha, jag tror jag måste spela lite mer i de olika städerna och lära känna flera utav NPC-simmarna helt enkelt!


Detta var även sista dagen på 30-dagars-utmaningen, så vet ni det.

Av Fredrika - 16 februari 2013 10:02

Dagens nerladdningstips är dessa fina klänningar till dina simmarns barn! Den är gjord av simsinspring, och ni hittar nerladdningslänken här!

Presentation

 

   

Fråga mig

54 besvarade frågor

Pågående i bloggen:


 

 

Följ bloggen

Follow on Bloglovin Follow on Bloglovin

Omröstning

Hur gammal är du?
 9 år eller under
 9-12 år
 12-15 år
 15-20 år
 20 år eller över

Senaste inläggen

Att tänka på

-Om du ska göra reklam för din blogg, gör det på ett snyggt sätt.

-Ställ gärna frågor, men om det inte rör inlägget fråga hellre i frågelådan.

-Var trevlig, mot mig och alla andra, om du inte gillar något kommentera det på ett moget och trevligt sätt.

-Det är inte okej att kopiera mina bilder eller texter. Bli gärna inspirerad men gör om det till ditt istället!

Annars är det bara att kommentera på! :)

Kategorier

Arkiv

Mina spel

 

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen


Skapa flashcards