spacesims

Alla inlägg under februari 2013

Av Fredrika - 15 februari 2013 08:30

Jag har nog aldrig använt egenskapen "fiskare", för min simmar får iprincip aldirg lära sig färdigheten fiske. Jag tror inte ens jag fått den egenskapen frampslumpad. Sen finns det ju andra egenskaper jag inte använder så ofta som ond, och opassande, det händer att jag använder dem men det är sällan.


Jag tänkte också passa på i detta inlägg och skriva om att det kanske blir lite sådär med bloggningen idag. Jag har fullt upp hela dagen och direkt när jag kommit hem ska jag packa och sen sticka på lan. Jag har dock fixat några tidsinställda åt er, så det kommer att vara uppdatering! :)


Av Fredrika - 14 februari 2013 20:09

Island Paradise/Semesterparadis

Det första vi fick se i livestreamen var expansionspaket Semesterparadis som kommer ut den 27 juni! Vi fick se lite av spelet och även reda på lite roligare saker.

-Man kommer kunna bo på husbåtar, som man kan åka runt på vattnet med, när man vill. Men man kommer även kunna bygga och inreda även om man är ute på vattnet.

-Det kommer att följa med ett litet bås där simmarna kan använda toaletten och dushca.

-Andra simmar kommer att kunna åka ut till husbåten samtidigt som den är på vatten, de kommer ta en liten båt till dina simmars husbåt.

-Simmarna kommer kunna snorkla och dyka.

-Det kommer finnas en massa nya öar.

-Simmarna kommer att kunna dyka under vatten och du kan följa med under vattnet, där kan simmarna hitta saker och kanske träffa på en undervattnesvarelse (sjöjungfru kanske?).

 

Jag tog även några bilder under tiden, så här kommer dem!

     

 

Aurora Skies

Det andra vi fick se mer av i livestreamen var staden som kommer nästa vecka - Aurora skies!

-Aurora Skies är inspererad en del av Island.

-Det är mycket fokus på naturen i staden.

-Luftballonger kommer vara premiumobjektet.

-Guldverisonen inehållen en liten mötesplats för småbarnen, två föremål som följer med där är en liten inhägnad där småbarnen kan lära sig prata genom en spegel och även lära sig logik! Det andra föremålet är en liten gåstol, så småbarnen kan lära sig få själva!

 

Även här tog jag några bilder, så här kommer de!

         

Av Fredrika - 14 februari 2013 16:00

Jag var ledig igår så jag hann faktiskt spela lite med min PGC-familj, yay! ^^ Så nu får ni ett väldigt långt inlägg med allt spelande!


Damon umgicks mycket med flickvänen Lena, de brukar för det mesta bara ha kuddkrig i huset eller bygga snögubbar!


Gabriella växte upp till ett barn och fick egenskapen galen, så för det mesta så ser jag henne i badkläder eller ytterkläder, men det är väl okej antar jag.


Scott gjorde väldigt bra i från sig på jobbet och har jobbat sig upp till nivå 9 inom brandmans-yrket! Hans sykson verkade tända eld på sina hus för ofta, kanske Scott inte besöker dem tillräckligt ofta?

 

Scott börjar nog bli en aning trött på alla bus i huset, är det inte datorn någon har trixat med så är det vasken eller duschen.


Födelsedagskalas för trillingarna! Damon och kusinen Matthew i bakgrunden!


Damon chillar med sin glass i handen brevid kusinen Matthew.


Charmigt Damon, väldigt charmigt.


Sen var det Dakotas tur att växa upp!


Sist så fick Damon blåsa ut ljusen på sin tårta! Jag kommer visa er bilder på hur de ser ut nästa gång, för har inte fått till någon jättebra bild då jag inte hann spela så mycket längre :)

Av Fredrika - 14 februari 2013 12:50

 

Dagens nerladdningstips är dessa snygga skor som är gjorda av Dalagitah! Mer info och nerladdningslänk hittar ni här!

Av Fredrika - 14 februari 2013 08:30

Den tråkigaste färdigheten är nog karisma, för då måste man gå runt och bli vän med en massa simmar för att kunna bygga vidare på färdigheten. 


Av Fredrika - 13 februari 2013 16:49

Detta är vad jag har hållit på med ett tag! Jag bygger ett nytt hus till min PGC-familj, har tröttnat lite på det huset de bor i nu och jag kände för att bygga ett eget hus! Jag bygger inte så ofta hus i Sims, så jag är inte så jättebra på det, men jag tycker det ser helt okej ut än sålänge ^^ Tänker visa er lite fler bilder när jag är helt färdig med huset! :)

 

     

Av Fredrika - 13 februari 2013 12:00

Dagens nerladdningstips är Anubis Alla-hjärtans-dag-gåva, en fin klänning med väst! Ni hittar mer info och nerladdning här!

Av Fredrika - 13 februari 2013 08:30

Oj, vad svårt, jag gillar verkligen många av låtarna som finns på simliska. Jag vet fyra låtar som nog är mina favoriter, antagligen för att det är låtar jag tycker om väldigt mycket även på engelska. Det är dessa låtar här under!


Neon Trees - Animals

Fun. - We are young

Of monsters and men - Little talks


Bastille - Laura Palmer

Och eftersom att youtube har blockat låten på simliska i Sverige, så kan jag tyvärr inte lägga in den. Dock finns låten under "Mörka vågor"!

Presentation

 

   

Fråga mig

54 besvarade frågor

Pågående i bloggen:


 

 

Följ bloggen

Follow on Bloglovin Follow on Bloglovin

Omröstning

Hur gammal är du?
 9 år eller under
 9-12 år
 12-15 år
 15-20 år
 20 år eller över

Senaste inläggen

Att tänka på

-Om du ska göra reklam för din blogg, gör det på ett snyggt sätt.

-Ställ gärna frågor, men om det inte rör inlägget fråga hellre i frågelådan.

-Var trevlig, mot mig och alla andra, om du inte gillar något kommentera det på ett moget och trevligt sätt.

-Det är inte okej att kopiera mina bilder eller texter. Bli gärna inspirerad men gör om det till ditt istället!

Annars är det bara att kommentera på! :)

Kategorier

Arkiv

Mina spel

 

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen


Skapa flashcards