spacesims

Alla inlägg den 27 januari 2013

Av Fredrika - 27 januari 2013 20:03

Jag har inte gjort så många nya simmar den senaste tiden, och idag kände jag verkligen för att göra en ny sim. Så sagt och gjort, här är hon! Men vad tycker ni? Gillar ni henne?

 

         

Av Fredrika - 27 januari 2013 19:41

Jag har ju bara ett prylpaket och det är Lyx och Design, men jag är inte så nöjd med den. Jag trodde det skulle vara enklare och mer stilrena möbler, det är en väldigt modern stil på allt i det prylpaketet. Sen tycker jag inte att man fick speciellt mycket saker i det heller. Fast jag gillar löpbandet som följer med!


Av Fredrika - 27 januari 2013 10:46

Fick en fråga om jag kunde skriva om hur man laddar ner Poseplayer, och det är klart jag gör det! Vet att många har problem med att få den att fungera. Det första du måste veta är att hur man laddar ner package.-filer, det är lite klurigt men jag har skrivit ett inlägg om det här, så läs det först inann du börjar ladda ner Poseplayer!

 


1. Nu när du har läst om hur man laddar ner package.-filer är det första du måste göra att bli medlem på Modthesims, det är helt gratis och det finns massor med mods och andra saker att ladda ner där, jag har själv laddat ner en del där och aldrig haft problem med virus och buggar därifrån. Det är bara att klicka på "sign up now" och så följer du vad det står.


 

2. När du väl är medlem ska du trycka på pilen vid "Downloads" och välja "The sims 3".

3. Nu när du är inne på downloads så skriver du in "Pose player" i sökrutan.

4. Du kommer nu att behöva scrolla ner längst ner på sidan, i högra hörnet finns Pose player. Klicka på den.

5. När du väl är inne så väljer du "Download", då kommer du in där du kan ladda ner den.

6. Nu scrollar du ner och väljer den översta utav nerladdningsfilerna, den andra är bara en fil med olika poser, du behöver i alla fall inte den under!

7. Den kommer att laddas ner, och det är bara att öppna den genom att trycka på den nerladdade filen i hörnet, jag har WinRAR.

8. Nu ska du lägga in filen bland dina package.-filer, det gör du genom att gå in på

Dokument->Electronic Arts->The sims 3->Mods->Packages

Sen drar du bara filen in i den mappen, så är du klar!

 


Så nu har du Pose player, så nu är det dags att ladda ner poser till din Pose player! Jag tänker ladda ner dessa poserna från Blakc's Pose Place!


1. Först så scrollar du ner på sidan, där du hittar "Download" (läs alltid noga så det är rätt det du ska ladda ner!).

2. Ovanför kan du se hur poserna kommer se ut i Pose player i Sims sen. När jag ladda ner dessa poserna behövde jag inte öppna WinRAR, utan jag drar filen direkt från nerladdningen till min mapp med package-filer, samma ställe där jag la in Pose player.

3. Nu är det bara att starta spelet och använda Pose player, den finns i inredning och under "deokrationer" och sen "blandat". Sen väljer du bara simmen som ska göra posen, klicka på Pose player och väljer "Select pose from list". Så kommer en ruta upp med alla poser du har nerladdat och så väljer du vilken du vill!


 

Jag hoppas att ni förstod, annars var inte rädda för att kommentera och om ni undrar över något är det bara att säga till!

Presentation

 

   

Fråga mig

54 besvarade frågor

Pågående i bloggen:


 

 

Följ bloggen

Follow on Bloglovin Follow on Bloglovin

Omröstning

Hur gammal är du?
 9 år eller under
 9-12 år
 12-15 år
 15-20 år
 20 år eller över

Senaste inläggen

Att tänka på

-Om du ska göra reklam för din blogg, gör det på ett snyggt sätt.

-Ställ gärna frågor, men om det inte rör inlägget fråga hellre i frågelådan.

-Var trevlig, mot mig och alla andra, om du inte gillar något kommentera det på ett moget och trevligt sätt.

-Det är inte okej att kopiera mina bilder eller texter. Bli gärna inspirerad men gör om det till ditt istället!

Annars är det bara att kommentera på! :)

Kategorier

Arkiv

Mina spel

 

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards