spacesims

Alla inlägg den 26 februari 2013

Av Fredrika - 26 februari 2013 22:26

Ännu en ny omröstning i menyn! Jag fick en kommentar angående önskesimmar, men jag ville kolla intresset lite. Jag har funderat på det, för många verkar gilla simmarna jag gjort hittills, men jag har inte varit säker på det. Jag vill inte ha in för många önskingar heller, då jag lägger ner en del tid på att göra en sim. Så svara gärna i omröstningen så får vi se vad som händer!


Av Fredrika - 26 februari 2013 16:33

Dagens nerladdningstips är denna fina klänningen av Wicked! Ni hittar mer info och nerladdningslänk här!

Av Fredrika - 26 februari 2013 13:00

Det hände inte så mycket i huset de senaste dagarna, Lena började måla och det slutade med att hon var på stadshuset och skrev på några papper så hon kan ägna sig åt målningen på heltid! I väntan på den stora dagen, som både hon och Damon såg fram emot!

 

Mitt i natten var det dags för Lena att föda, Damon var redan uppe och sökte i galaxen, så han hoppade rätt in i bilen och körde henne till sjukhuset.

Det blev en liten pojke - som både Lena och Damon hoppats på! Han fick namnet Isaiha, och han har fått otroligt mycket uppmärksamhet av både Lena och Damon.

Men det var inte bara bebislycka för Damon och Lena, samma natt fick även Dakota reda på att hon var gravid! Både hon och Charlie var glada och önskade inget speciellt kön på barnet. Istället drömde Charlie om plåster hela natten.

 

Både Dakota och Charlie tyckte det var viktigt att de var välförberedda, så det lästes en massa gravid-böcker. Dock passade Charlie på att spela tv-spel när han inte läste eller var på jobbet!

 

En söt och superhöggravid Dakota!

Av Fredrika - 26 februari 2013 09:00

För ett tag sedan skrev jag om olika mods jag använder (om du inte läst det, hittar du det här), jag skrev inte så mycket om själva modsen utan bara lite om hur de fungerade. Jag har fått förfrågningar på att skriva lite mer om de olika modsen och hur de fungerar så det tänkte jag att jag skulle göra, jag börjar med modset Woohooer.

 

Woohooer är ett mod som man kan använda för att göra ändringar med just woohoo, alltså myspys. Men det är inte bara myspys, utan även simmarnas relationer till varandra (kärleksrelationer) som man kan trixa med. Woohooer finns att ladda ner hos Nraas och jag har inte fått några problem i spelet efter att jag laddat ner det. För att ändra inställningarna till woohooer så klickar du bara på simmen som du för tillfället spelar med, då kommer det komma upp en sån här blå platta (precis som det gör när man ska välja att simmen ska göra något), där det står "Nraas". Om man klickar där så kommer det komma upp en till blå platta där det står "Woohooer", där kan finnas fler ifall du har andra mods från Nraas installerade. Sen klickar man på "Woohooer" och då kommer det (ibland efter några sekunder/en liten stund) komma upp en kontrollpanel där du kan ändra inställningarna, vissa saker står på engelska och vissa på svenska. För att t.ex stänga av att ungdomar/vuxna simmar kan ha en relation med en tonåring, letar man upp där det står något i stil med "Tillåter ungdomar/vuxna simmar att ha en realation med en tonåring" eller "Allows young-adults/adults to have a realtion with teens", brevid där står det falskt eller sant. Om du har det på sant, kommer det att vara igång, har man det på falskt så är det avstängt.



Här är en liten snabb-guide hur du laddar ner mods från Nraas, har har jag skrivit hur man laddar ner MasterController, men det fungerar likadant med de andra modsen!

1. Först måste du ju gå in på själva nerladdningssidan, den hittar du här http://nraas.wikispaces.com/.
2.Till höger finns en ruta där det står "Table of Contents" tre steg ner så hittar du "The Mods", klicka där!
3.Nu kommer det komma upp en lista med alla mods som finns på hemsidan, där väljer du "MasterController" och klickar på den.
4.Om du scrollar ner en bit kommer du hitta "Versions" där väljer du "Base-mod" och klickar på den.
5.Nu kommer du in på ännu en ny sida och där scrollar du längst ner, där hittar du en lien bild och brevid står det "Nraas_MasterController_V108.zip" under det står det "Detail" och "Download" där väljer du "Download", så laddas modet ner.
6.När du laddat ner det så öppnar du nerladdningsmappen (7-zip, winrar eller annat program som du använder), sen flyttar du modet till din mapp med package-filer, sen ska modet fungera!


Vad kan Woohooer göra mer exakt då?

-Dina simmar kan skaffa barn med samma kön, alltså kan två tjejsimmar skaffa barn och två killsimmar kan skaffa barn.

-Dina tonåringar kan myspysa och även skaffa barn.

-Dina simmar kan istället för att myspysa och skaffa barn, även ha "Riskabelt myspys (10%)", där det är 10% chans att simmen blir gravid, istället för 75% chans som det är om de försöker "skaffa barn".

-Ungdomar/vuxna simmar kan ha en relation med tonårssimmar.


Det finns nog mer som man kan göra med woohooer, men det är väl i stora drag de största ändringarna i spelet. Jag hoppas ni förstår lite mer vad Woohooer är för något, annars behöver ni inte vara rädda för att fråga!

Presentation

 

   

Fråga mig

54 besvarade frågor

Pågående i bloggen:


 

 

Följ bloggen

Follow on Bloglovin Follow on Bloglovin

Omröstning

Hur gammal är du?
 9 år eller under
 9-12 år
 12-15 år
 15-20 år
 20 år eller över

Senaste inläggen

Att tänka på

-Om du ska göra reklam för din blogg, gör det på ett snyggt sätt.

-Ställ gärna frågor, men om det inte rör inlägget fråga hellre i frågelådan.

-Var trevlig, mot mig och alla andra, om du inte gillar något kommentera det på ett moget och trevligt sätt.

-Det är inte okej att kopiera mina bilder eller texter. Bli gärna inspirerad men gör om det till ditt istället!

Annars är det bara att kommentera på! :)

Kategorier

Arkiv

Mina spel

 

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards